cropped-favicon.png
Information till våra kunder AB Bepps byter affärssystem I månadsskiftet mars/april byter vi affärssystem vilket kan ha betydelse för dig som kund hos oss. Ta del av viktiga datum nedan.

Det ska vara lätt och tryggt att göra affärer med Bepps, därför byter vi affärssystem för att ännu bättre kunna serva våra kunder på ett effektivt och säkert sätt, samtidigt som vi rustar oss för att möta framtidens utmaningar.

Uppdateringen är en helhetslösning som kommer att omfatta alla processer, såsom försäljning, service, lager och ekonomi, och kommer därav bidra till ett mer flexibelt och effektivt arbetssätt genom alla led i organisationen. Målet är att vi ska bli ännu bättre på att ta hand om och serva Dig.

Bepps byter affärssystem
måndagen den 3 april 2023!

Viktig Information till dig som kund!

Hej!

Måndagen den 3 april byter vi affärssystem vilket kan ha betydelse för dig som kund hos oss.

 

Det ska vara lätt och tryggt att göra affärer med Bepps, därför byter vi affärssystem för att ännu bättre kunna serva dig som kund på ett effektivt och säkert sätt, samtidigt som vi rustar oss för att möta framtidens utmaningar.

 

HUR PÅVERKAS JAG SOM KUND?

Till dig som har pågående beställningar eller servicearbeten!
Vi ber dig att hämta ut beställda och hemkomna varor samt servade och reparerade maskiner så snart du har fått/får besked från oss.

 

Allt som är klart, kommer att faktureras innan vi stänger kl. 12.00 den 30/3, även om det inte är hämtat.

 

30 Mars – 3 April
Det nya affärssystemet startas upp måndagen den 3 april 2023. För att möjliggöra övergången kommer vårt nuvarande system att stängas ned under några dagar. Det innebär att vi inte kommer att kunna behandla order eller bevaka leveranser under denna period. Nedstängningen varar från torsdag 30 mars kl. 12.00 till måndagen den 3 april kl. 07.00.

 

Övrig information
Uppdateringen är en helhetslösning som kommer att omfatta alla processer, såsom försäljning, service, lager och ekonomi, och kommer därav bidra till ett mer flexibelt och effektivt arbetssätt genom alla led i organisationen. Målet är att vi ska bli ännu bättre på att ta hand om och serva Dig.

 

Vi kommer i samband med detta att bli en KONTANTFRI butik. Det innebär att vi kommer att erbjuda andra betalningslösningar, vilka för nuvarande kommer att bestå av kort- eller Swish-betalning. Kvitton kommer vi att i första hand mejla till dig och för den som så önskar kan vi skriva ut en kontantnota i A4-format.

 

Du som idag tar emot fakturor i pappersformat uppmanar vi att gå över till e-post. En pappersfaktura kostar 100 kr inkl. moms i expeditionsavgift, medan en e-postfaktura är GRATIS. Vänligen skicka uppgift om kundnummer och mejladress till faktura@bepps.se.

 

Fakturor via mejl eller e-faktura kommer att skickas på motsvarande sätt.

 

Orderbekräftelser, fakturor osv. kommer att få ett nytt utseende, men kommer att innehålla den information som krävs och som vi kommit överens om.

 

Kommunikation från affärssystemet kommer att ske via e-mejl, istället för som tidigare via SMS. Därför kommer vi att behöva uppgift om e-mejladress i samband med beställningar, serviceinlämningar och köp.

 

Vi kommer att arbeta hårt för en så snabb och smidig övergång som möjligt, men trots noggranna förberedelser kan oväntade saker dyka upp. Vi ber därför om förståelse för att vi alla är ”nya på jobbet” en tid framöver.

 

Är det något du vill fråga om så vänligen hör av dig till mig, Alexandra von Reviczky, på avr@bepps.se eller 046-590 02 02.

 

Med vänliga hälsningar

 

Kai Stridh & Alexandra von Reviczky med Personal

 

Bepps

 

 

SENASTE NYTT FRÅN BEPPS